Pardavėjas – MB Upsas, pagal Lietuvos Respublikos įstatymus įsteigta ir veikianti bendrovė, kurios pagrindinė veikla – interneto parduotuvės. Įmonės (ne PVM mokėtojas) juridinio asmens kodas – 306303181, buveinės registracijos adresas – Vakarinė g. 3, Širvintos, LT-19125 . Visi duomenys apie bendrovę kaupiami ir saugomi Lietuvos Respublikos Juridinių asmenų registre.
Pirkėjas – tai veiksnus fizinis/juridinis asmuo, perkantis iš Pardavėjo prekes arba paslaugas.
Šalis – Pirkėjas ir Pardavėjas, o naudojant šias sąvokas kartu – Šalys.
Parduotuvė – elektroninė MB Upsas parduotuvė, pasiekiama, interneto naršyklėje suvedus adresą www.upsas.lt
Prekių pirkimo – pardavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) – tai Šalims privalomas teisinis dokumentas, nustatantis Pirkėjo ir Pardavėjo teisės ir pareigas, Prekių įsigijimo ir apmokėjimo už jas sąlygas, prekių pristatymo ir grąžinimo tvarką bei kitas su Prekių pirkimu – pardavimu susijusias nuostatas.
Paskyra – tai elektroninė Pirkėjo paskyra Parduotuvėje, kurią šis sukuria, pateikdamas registracijai reikalingus duomenis, patvirtindamas savo sutikimą su Parduotuvės Privatumo politika ir Prekių – pirkimo pardavimo taisyklėmis bei paspausdamas mygtuką „Registruotis“.
Užsakymas – Pirkėjo Pardavėjui Parduotuvėje pateikiamas Prekių užsakymas.
Prekės – Parduotuvės asortimente esančios ir/arba pagal individualų užsakymą gaminamos prekės.
Taisyklės – prekių pirkimo – pardavimo taisyklės, aptariamos šiame dokumente.
Privatumo politika – Pirkėjo asmens duomenų tvarkymui, kaupimui ir saugojimui galiojančios taisyklės.
Sutartis – tarp Pirkėjo ir Pardavėjo sudaroma Parduotuvėje esančių arba pagal individualų užsakymą gaminamų prekių pirkimo sutartis, kurios įvykdymo faktu laikomas momentas, kai Pirkėjas apmoka Parduotuvėje norimų įsigyti Prekių krepšelį.
Prekių Krepšelis – virtualus prekių krepšelis, kurį sudaro Pirkėjo Parduotuvėje norimos įsigyti Prekės.
Šios prekių pirkimo – pardavimo taisyklės (toliau „Taisyklės“) yra šalims privalomas teisinis dokumentas, kuriame nustatomos Pirkėjo ir Pardavėjo teisės bei pareigos, prekių įsigijimo bei apmokėjimo už jas sąlygos, prekių pristatymo ir grąžinimo tvarka, šalių atsakomybė bei kitos su prekių pirkimu – pardavimu Parduotuvėje susijusios nuostatos.
Pirkėjas, prieš pateikdamas Užsakymą Parduotuvėje, privalo susipažinti su Taisyklėmis ir Privatumo politika (Taisyklių 3.1. punktas). O, įsitikinęs, jog visos minėtų dokumentų sąlygos yra suprantamos bei priimtinos, tai, pažymėdamas savo sutikimą su Taisyklėmis ir Privatumo politika, patvirtinti Užsakymo pateikimo metu. Pardavėjas atsiriboja nuo bet kokios atsakomybės, jei Pirkėjas to neatliko, nors Pardavėjas suteikė tokią galimybę.
Pardavėjas, esant būtinybei pateikti Pirkėjui tam tikrą informaciją ar dokumentus elektroniniu paštu/kitomis komunikacijos priemonėmis (skambutis, SMS žinutė), naudojasi ta kontaktine informacija, kurią Pirkėjas pateikė/patvirtino Užsakymo metu. Pirkėjas prisiima atsakomybę už teisingos kontaktinės informacijos bei kitų duomenų pateikimą Pardavėjui ir visas pasekmes, kilusias dėl to, jei šis reikalavimas nebuvo tinkamai įgyvendintas.
Pardavėjas pasilieka sau teisę bet kada pakeisti/taisyti/papildyti Taisykles, įsipareigodamas, jog tai atitiks nustatytų teisės aktų reikalavimus. Taisyklių pakeitimas/taisymas/papildymas yra atliekamas, atnaujinant informaciją Parduotuvėje.
Taisyklių pakeitimai galioja nuo jų paskelbimo momento ir yra taikomi Užsakymams, atliktiems po jų paskelbimo
Pardavėjas, tvarkydamas Pirkėjo asmens duomenis, laikosi reikalavimų, nustatytų Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme ir Europos Sąjungos Bendrajame duomenų apsaugos reglamente.
Pardavėjas, tvarkydamas Pirkėjo asmens duomenis, vadovaujasi Parduotuvės Privatumo politikos nuostatais (uždėti nuorodą), su kuriais pirkėjas, prieš pateikdamas Užsakymą Parduotuvėje, turi susipažinti. Laikoma, jog pirkėjas su Privatumo politika ir Prekių pirkimo – pardavimo taisyklėmis (nuorodos) susipažino ir patvirtino, jog visos šiuose dokumentuose įtvirtintos nuostatos yra suprantamos bei priimtinos, jei tai buvo pažymima, pateikiant Užsakymą.
Pirkėjas Parduotuvėje esančias Prekes gali pirkti:
1. sukūręs Paskyrą Parduotuvėje ir prie jos prisijungęs;
2. norimas prekes įdėjęs į Krepšelį ir pateikęs fizinio/juridinio asmens informaciją bei nurodęs pageidaujamą pristatymo būdą.
Prekių užsakymą Parduotuvėje gali pateikti fiziniai/juridiniai asmenys, atitinkantys žemiau išvardintus reikalavimus:
1. veiksnūs fiziniai, pilnametystės (18 metų) sulaukę asmenys;
2. 14-18 metų fiziniai asmenys, turintys tėvų ar globėjų sutikimą atlikti Prekių užsakymą;(išskyrus emancipuotus asmenis);
3. juridiniai asmenys.
Sutartis laikoma sudaryta, kai Pirkėjas, išsirinkęs norimą Prekę, o kalbant apie pagal individualų užsakymą gaminamas Prekes, nurodęs gamybai reikiamas parametrus, suformuoja Prekių krepšelį, pateikia visą informaciją, reikalingą Užsakymo pateikimui, pažymi sutikimą su Taisyklėmis ir Privatumo politika, paspaudžia mygtuką ,,Tęsti užsakymą“ ir apmoka Krepšelį.
Pirkėjui pateikus Prekės užsakymą, nurodytu el. paštu yra išsiunčiamas elektroninis laiškas, patvirtinantis Prekės užsakymo gavimą, o, pirkėjui apmokėjus Krepšelį – laiškas apie mokėjimo gavimą bei visą informaciją, susijusią su Prekės išsiuntimu Pirkėjo nurodytu adresu ar atsiėmimu fizinėse parduotuvėse.
Visos Parduotuvėje esančios Prekės yra prieinamos. Jei, Pirkėjui pateikus užsakymą, dėl tam tikrų priežasčių (nepakankamas Prekės likutis, tiekėjo atsisakymas pateikti Prekę, klaida, padaryta nurodant Prekės kainą ir kita) užsakytų Prekių pateikimas nėra galimas, Pardavėjas kuo skubiau apie tai privalo informuoti Pirkėją (nurodytu elektroniniu paštu, telefonu ar kitomis priemonėmis). Užsakymo vykdymas yra nutraukiamas, o, jei Pirkėjas jau yra sumokėjęs už prekę, pinigai, atitinkantys Krepšelyje buvusios prekės/ių kainą/as, kuo greičiau, bet ne ilgiau kaip per 5 darbo dienas, grąžinami Pirkėjui, pervedant į tą pačią banko sąskaitą, iš kurios buvo atliktas mokėjimas už Prekę.
Apmokėjimas už Parduotuvėje norimas įsigyti prekes yra atliekamas, naudojantis internetinės bankininkystės sistema.
Pirkėjas, užsakydamas prekes Parduotuvėje, gali rinktis iš šių prekių pristatymo būdų, pateikiamų prie konkrečios prekės:
1. Pristatymas į namus per Omniva arba DPD kurjerių tarnybą (konkreti kaina pateikiama Užsakymo informacijoje);
2. Siuntimas per Omniva ir DPD paštomatus (konkreti kaina pateikiama Užsakymo informacijoje);
3. Nemokamas atsiėmimas atsiemimo punktuose.
Prekių pristatymo terminai, nurodyti prie užsakomos prekės ir Užsakymo informacijoje, yra tik preliminarūs. Tais atvejais, kai Prekės nėra sandėlyje ir Pardavėjas apie tokią situaciją praneša Pirkėjui, pateikti preliminarūs Prekių pristatymo terminai negalioja. Pardavėjas neprisiima atsakomybės, jog visos Prekės be išimties bus pristatytos, vadovaujantis nurodytais terminais. Tais atvejais, kai Užsakymo terminai yra ilgesni, Pardavėjas apie tai el. paštu ar telefonu turi informuoti Pirkėją.
Pardavėjas garantuoja Prekės kokybę, remiantis Lietuvos Respublikoje galiojančiais įstatymais.
Prekė yra laikoma kokybiška, jei:
1. atitinka Pardavėjo pateiktą Prekės aprašymą;
2. atitinka įprastus kokybės reikalavimus, keliamus analogiško pobūdžio Prekėms;
3. turi savybes, būtinas jos naudojimui pagal įprastinę paskirtį;
4. Prekių dydis/svoris/kiekis atitinka Sutartyje numatytas sąlygas.
Pardavėjas neprisiima atsakomybės, jei realiai gautos Prekės dydis/forma/spalva neatitinka Prekės atvaizdo, naudojamo Parduotuvėje, dėl tam tikrų Pirkėjo užsakymo metu naudotos techninės įrangos ypatybių. Prekės įpakavimas taip pat gali būti kitoks, nei yra pavaizduotas Parduotuvėje. Atkreipiame dėmesį, jog Pirkėjui privalu remiantis ne tik Prekės atvaizdu, bet ir išanalizuoti Parduotuvėje esantį Prekės aprašymą.
Iškilus bet kokiems klausimams dėl Prekės kokybės netinkamumo, Pirkėjas gali susisiekti su pardavėju el. paštu ([email protected]) arba telefonu (+370 611 02020).
Prekių grąžinimas yra vykdomas, remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 11 d. nutarimo Nr. 697 „Dėl Mažmeninės prekybos taisyklių patvirtinimo“ pakeitimu ir Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu.
Pirkėjas per 14 kalendorinių dienų nuo prekės atsiėmimo/pristatymo gali grąžinti kokybišką ne maisto prekę, nenurodydamas konkrečių grąžinimo priežasčių. Apie ketinimą grąžinti kokybišką Prekę Pirkėjas turi informuoti Pardavėją el. paštu ([email protected]) ir raštu suderinti Prekės grąžinimo detales. Grąžinama kokybiška Prekė turi būti išsiunčiama ne vėliau nei per 14 darbo dienų, su Pardavėju suderintu būdu, Pirkėjui padengiant grąžinamos Prekės siuntimo išlaidas.
Kokybiška grąžinama prekė turi būti pilnos komplektacijos, tvarkingai supakuotas originalioje pakuotėje, nepraradusi prekinės išvaizdos (nepažeistos etiketės, nenuplėštos apsauginės plėvelės ir kt.). Pirkėjui neišpildžius šių, kokybiškos Prekės grąžinimui taikomų reikalavimų, Pardavėjas turi teisę nepriimti grąžinamas Prekės.
Remiantis LR civilinio kodekso 6.228 (10) straipsniu, reglamentuojančiu nuotoliniu būdu (Parduotuvėje) pirktų kokybiškų prekių grąžinimo tvarką, negali būti grąžinamos pagal individualų užsakymą pagamintos Prekės, išskyrus atvejus, jeigu pagamintas gaminys neatitinka Kliento užsakyme nurodytų duomenų. Negrąžinamos taip pat ir kai kurios kitos Prekės, kurių išsamų sąrašą galima rasti https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.8A39C83848CB/asr .
Pardavėjas prisiima atsakomybę už prekės trūkumus, atsiradusius per 2 metus nuo jos pristatymo Pirkėjui dienos. Jei parduota Prekė yra nekokybiška arba neatitinka Pirkėjo Užsakymo metu pateiktų duomenų, Pirkėjas turi teisę pareikalauti:
1. Jei tai įmanoma, per susitartą laikotarpį pašalinti prekės trūkumą, ją suremontuojant;
2. Prekę pakeisti kita tokia pačia, kokybiška Preke;
3. Atitinkamo Prekės kainos sumažinimo, Pirkėjui atgaunant Prekės skirtumą;
4. Atgauti už Prekę sumokėtus pinigus, taip nutraukiant sudarytos Sutarties vykdymą.
Pardavėjas turi priimti grąžinamą Prekę ir įvykdyti vieną iš aukščiau pateiktų Pirkėjo reikalavimų, išskyrus tuos atvejus, kai pateikto reikalavimo neįmanoma įvykdyti arba, jį vykdant, Pardavėjas patirtų neproporcingai didelių išlaidų, lyginant su išlaidomis, reikalingomis kito reikalavimui įgyvendinimui.
Pirkėjas apie faktą, jog gauta Prekė neatitinka kokybės reikalavimų, turi pranešti ne vėliau kaip per du mėnesius nuo trūkumų pastebėjimo dienos.
Jei priimamas sprendimas grąžinti Pinigus nekokybišką Prekę, pinigai Pirkėjui yra pervedami į tą pačią banko sąskaitą, iš kurios bus atliktas mokėjimas už Prekę.
Išlaidas, patirtas už nekokybiškos arba pagal individualų užsakymą pagamintas, neatitinkančias Pirkėjo Užsakymo pateiktų duomenų, grąžinimą padengia Pardavėjas.
Kai kurioms Pardavėjo parduodamoms Prekėms suteikiama gamintojo garantija, kurios informacija bei galiojančios sąlygos yra pateiktos prie Prekės pridedamoje gamintojo garantijoje. Pardavėjo teikiama kokybės garantija neapriboja ir nevaržo Pirkėjo teisių, susijusių su nekokybiškų Prekių grąžinimu/keitimu.
Tais atvejais, kai Prekės, turinčios skaitmeninių elementų pirkimo–pardavimo sutartyje yra numatytas nuolatinis skaitmeninio turinio ar skaitmeninės paslaugos teikimas tam tikrą laikotarpį, Pardavėjas prisiima atsakomybę už skaitmeninio turinio/skaitmeninės paslaugos trūkumus, atsirandančius per dvejus metus nuo skaitmeninių elementų turinčios prekės pristatymo Pirkėjui. Kai Sutartyje yra numatytas ilgesnis nei dvejų metų trukmės nuolatinis skaitmeninio turinio ar skaitmeninės paslaugos teikimas, Pardavėjas prisiima atsakomybę už skaitmeninio turinio/skaitmeninės paslaugos trūkumus, atsirandančius per Sutartyje numatytą laikotarpį.
Pirkėjui nusipirkus netinkamos kokybės Prekę, kuri sugedo, neveikia ir pan., garantinis remontas turi būti atliekamas nemokamai, o išlaidas, patiriamas dėl Prekės grąžinimo garantiniam remontui ar pakeitimui, prisiima Pardavėjas.
Nekokybiškos Prekės garantinis remontas yra atliekamas autorizuotuose serviso centruose, į kuriuos teikiant Prekę, užtenka turėti pirkimo dokumentą arba, jei, kalbant konkrečią Prekę, tai yra reikalinga – užpildytą garantinį Prekės lapą.
Jei Parduotuvėje pirkta prekė garantiniu laikotarpiu sugedo, tačiau autorizuotame serviso centre, ją pateikus, buvo nustatyta, jog Prekė yra nepataisoma, autorizuotas servisas grąžina Pirkėjui Prekę ir išduoda pažymą, patvirtinančią minėtą faktą. Tokiu atveju Pirkėjas turi teisę pateikti gautą pažymą Pardavėjui el. paštu ([email protected]) ir reikalauti pakeisti Prekę kita tokia pačia arba tinkama analogiška. Pirkėjui nepareiškus minėto pageidavimo dėl nepataisoma pripažintos Prekės pakeitimo, Pardavėjas įsipareigoja grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.
Teisė grąžinti netinkamos kokybės prekes galioja Prekės įsigijimo dokumente nurodytą kokybės garantijos terminą.
Pinigus už netinkamos kokybės Prekę Pardavėjas Pirkėjui grąžina per 14 dienų nuo prašymo grąžinti pinigus pateikimo ir nekokybiškos Prekės grąžinimo Pardavėjui arba įrodymų Pardavėjui pateikimo, jog Pirkėjas Prekę yra išsiuntęs Pardavėjui.
Jei Prekė yra sugadinta tyčia, dėl neatsargumo ar netinkamo naudojimo/naudojimo ne pagal paskirtį/naudojimo taisykles, Pardavėjas Pirkėjui pinigų už Prekę negrąžina.
Konkrečių Prekių, esant netinkamai jų kokybei, gražinimo sąlygos gali būti nurodytos kartu su jomis pateikiamuose garantiniuose talonuose.
Jei Pirkėjui buvo pristatytos ne tos Prekės, kurios buvo nurodytos Užsakymo informacijoje, Pirkėjas apie tokią situaciją ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo Prekių gavimo turi informuoti Pardavėją el. paštu ([email protected]) arba telefonu (+370 611 02020). Tokioje situacijoje, Pardavėjas, padengdamas siuntimo išlaidas, kuo greičiau turi paimti ne tas Pirkėjui pristatytas Prekes ir jas pakeisti Pirkėjo užsakytomis Prekėmis. Tuo atveju, kai Pardavėjas neturi užsakytų Prekių, Pirkėjui pinigai turi būti grąžinami ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų.
Šios Taisyklės yra sudarytos, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikoje galiojančius teisės aktus, o jų pagrindu kylantiems santykiams taikoma Lietuvos Respublikos teisė.
Šios Taisyklės neriboja Pirkėjų teisių, kurios yra nustatytos Lietuvos Respublikoje galiojančiuose teisės aktuose.
Jei kuri nors iš Taisyklių nuostatų teismo pripažįstama neteisėta, negaliojančia arba neįgyvendinama, tai neturi jokios įtakos kitoms Taisyklių nuostatoms, kurios lieka galioti ir veikti visa apimtimi.
Ginčai/nesutarimai/reikalavimai, kylantys iš šių Taisyklių ar su jomis susiję, yra galutinai nagrinėjami ir sprendžiami, vadovaujantis Lietuvos Respublikoje galiojančiais teisės aktais.
Ginčai, kurie kyla tarp Pirkėjo ir Pardavėjo, yra sprendžiami derybų būdu. Pirkėjui pateikus pretenzijas, Pardavėjas jas apsvarsto ir savo atsakymą pateikia per 14 kalendorinių dienų nuo iš Pirkėjo gautos pretenzijos gavimo dienos. Pardavėjui atsisakius tenkinti Pirkėjo reikalavimus, pastarasis gali naudoti kitus, Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytus ginčo sprendimo būdus.
Jei Pirkėjas turi skundų ar kokių nors prašymų, susijusių su Pardavėjo Parduotuvėje įsigyta preke, savo pretenzijas jis gali pateikti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, el. p. [email protected], tel. +370 5 2626751, www.vvtat.lt arba Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos teritoriniai padaliniai apskrityse) ar užpildyti prašymo formą EGS platformoje https://ec.europa.eu/odr/.